e-czynsz  |  e-UNIQA  | Szczecin, ul. Rydla 71a
tel.  91  46 43 502

Panorama 7

Musisz wymienić drzwi!
Domokrążni usługodawcy robią wszystko, by ich ulotki nie przypominały reklam (które już niemal automatycznie wrzucamy do kosza, a dawały pozór urzędowego pisma, w którym do nas zwraca się nasz administrator. Dlaczego? Stara prawda głosi: cel uświęca środki. Jeśli choć kilku klientów zleci u nich usługę – to już koszt takich ulotek sam się spłaci…

Ostatnio znów na osiedlu Zdroje ktoś powkładał mieszkańcom do skrzynek pocztowych nie ulotki, ale… KOMUNIKAT. W stylu urzędowym informuje się nas, że właśnie „rozpoczęły się zapisy na wymianę drzwi wejściowych do mieszkań”. Kto ma się zapisać? Odpowiedź jest jednoznaczna: „usługa dotyczy WSZYSTKICH mieszkańców, których drzwi i futryny nadają się do wymiany lub nie były wymieniane od początku powstania budynku”. Swoją drogą puryści językowi mogą się teraz głęboko zadumać… cóż to za dziwadło, taki mieszkaniec, u którego trzeba wymieniać jego futrynę. Zrozumieć można przeszczep nerek, wątroby, czy choćby wszczepienie sztucznej soczewki oka przy postępującej zaćmie. Ale przeszczepić futrynę? Ale nie nam dyskutować z KOMUNIKATEM.
Nasi spółdzielcy sporo słyszeli o różnych formach refundacji, które przy wymianie stolarki w mieszkaniu przysługują na danym osiedlu. Dlatego już sam dźwięk słowa „refundacja” jest miły dla ucha. Skorzystali z tego autorzy ulotki – przepraszam – komunikatu, podając ważną informację, że „autoryzowana wymiana drzwi jest refundowana”. Natomiast na dole pisma, po mitycznej gwiazdce: „Refundacja z ramienia inwestora”. Jak to odczytać? W usługach, które prywatnie zlecamy inwestorem jesteśmy my sami. Czyli swój wydatek też sami sobie „refundujemy”…
Przypomina to starą już anegdotę o pani domu, która notorycznie kupuje sobie nowe, modne ubrania. Na wyrzut męża, skąd ma na to pieniądze odpowiada przytomnie: „nie płacę mandatów tak ja Ty, to mi zostaje”.
Podsumowując. Nie dajmy się nabrać nawet na najbardziej urzędowo brzmiące pisma, które chcą sugerować, iż przysłała je spółdzielnia bądź jej administracja. A wszelkie zamiary wymiany stolarki (czy innych elementów stałego wyposażenia mieszkania) uzgadniajmy w pierwszym rzędzie zawsze z administracją. I tam najlepiej, najszybciej dowiemy się, czy mamy prawo to zrobić, jakie są niezbędne warunki techniczne do takiego remontu i czy mamy prawo do jakiejkolwiek refundacji…
Autor: (mor)

Gazeta Spółdzielni Mieszkaniowej 'DĄB'
Nr 17 (568) Rok XXIII  

 7 września 2017    ISSN 1233-4464

Nakład 14 488. egz.

Otrzymują członkowie SM "DĄB" w Szczecinie

tel./fax: 91 46-29-569
e - mail: panorama7@smdab.szczecin.pl

Napisz do nas e-mail